Mössverkstans popupbutik

Hembygdsgården Hagvägen, Dala-Floda

30/6 öppnar Mössverkstan en popupbutik på Floda hembygdsgård. De kommer att sälja ullmössor, ulltröjor och ullkoftor. Stickat och sytt i Floda. Där kommer även att finnas kepsar från CTH Ericson och säljprover på skor och kängor från tyska Lowa. Öppet torsdag-söndag 30/6- 14/8 kl 11-16.

Hembygdsgården Hagvägen, Dala-Floda

Nu visar vi den fina utställningen igen. Öppet fredag, lördag, söndag under juli kl 11-16.

Bokdag på Dalarnas museum

Dalarnas museum Falun

Dalarnas museum och Dalarnas fornminnes- och hembygdsförbund arrangerar en bokdag på Dalarnas museum den 12 november kl 11 –16 med föreläsningar och aktiviteter runt böcker. Se hela programmet här: https://dalarnasmuseum.se/temadag-bocker/ Floda Hembygdsförening kommer att delta och Loftbodskommittén kommer att vara där med sina alster.

Julmarknad på hembygdsgården i Dala-Floda

Hembygdsgården Hagvägen, Dala-Floda

Välkommen på en traditionell julmarknad på hembygdsgården i Dala-Floda. Vill du delta som försäljare? Skicka ett mejl till ingrid.sandstal@gmail.com.

Inför Floda Hembygdsförenings 100års-jubileum 2023

Flodahallen Kyrkbyvägen, Dala-Floda

FLODA Hembygdsförening 100 års - jubileum 2023 Hur ska vi uppmärksamma och fira ? F.d. styrelsemedlemmar och andra intresserade i Floda, Björbo och Floda finnmark hälsas välkomna till träff onsdag 15 februari Kl. 18.00 vid Flodahallen. Välkomna att dela ideer och förslag till jubileum. Anmäl gärna ditt deltagande till Jan …